Pages

Thursday 28 April 2011

Mengenal Cinta Meraih Allah..

BismillahirRahmanirRahim


Andaikan cintamu,cinta yang sebenarnya...Tentu engkau akan selalu taat kepada DiriNya..Sesungguhnya org yang mencintai, akn selalu setia dan taat kepada KekasihNya... Wahai insan yang mengeluhkn kerinduan yang tak bertepi,bersabarlah kau pasti akn bertemu dengan yang kau rindu kelak.Pertemuan itu adalah hal yang pasti,maka sabarkan dirimu.Syahdukan dirimu dalam merindu,kerna Dia pun merinduimu.
 Wajah kerinduan kami kepadamu Ya Allah adalah tanpa batas,kerinduan kami adalah asas utama kami untuk bertemu denganMu.Langit cinta kami telah melahirkan samudera kerinduan kami buatMu.Walau kini Kau ghaib kami nyata,kami yakin akan bertemu denganMu..

             Aku capai hakikatMu dalam rahsia hati..Lalu lisanku berbisik memanggilMu,Kita kumpul kerana pelbagai makna,Kitapun berpisah kerana pelbagai makna,Jika keghaiban Mu dari kerdipan mataku..Hanyalah kerana keagunganMu..Namun Wajd (cintaku) telah menjadikanMu Begitu sgt dekat dengan diriku..Oh Allah..

 ''Maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Allah mencintai mereka dan mereka pun mencintai Nya" (al-Maidah,54)

 "Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku,maka jawablah bahawa sesungguhnya Aku adalah dekat" (al-Baqarah,186)

"Dan Kami lebih dekat dengannya daripada urat leher" (Qaf,16) 

''Dan Kami lebih dekat dengannya daripada kalian,namun kalian tidak melihat" (al-Waqiah,85)

Dalam kitab Zabur Allah berkata :Wahai Daud,katakan kepada pemuda kaum Israel.Kenapa kalian merindukan sesuatu selain DiriKu?Padahal Aku merindukan diri kalian?Apa yang menyebabkan kalian memutuskan hubungan diri kalian dengan DiriKu??


Hakikat dgn Allah itu hanya boleh dirasakn seseorg yg mengoptimumkan ketajaman mata,hati & logik jernihnya dalam memberi makna kpd setiap nafas kehidupan yg dijalani.Manusia yg membangkitkan hatinya,menghidupkan nuraninya dan mewaspadai nafsunya akn mampu memahami kesejatian & keberadaan dirinya..

Dia akn menyaksikan dengan mata hati akan kedekatan Allah,iaitu merasa Allah Azza Wa Jalla sgt dekat dgn dirinya...Hati kita adalah 'taman' cinta Allah,percantikkan taman kita dengan kecintaan & kerinduan kepadaNya,supaya kita dapat meraih kedekatan cinta & ketaatan kepadaNya,TANPA BATAS & RUANG WAKTU...

0 comments:

Post a Comment